Djurrätt & Vegitarism

Hallå vad är det med folk nuförtiden..? varför ska ni sluta äta kött för? det är nyttigt bra och gott nått så innibomben.
OM era förfäder hade sett hur jävla bortskämda ni har blivit i samhället så skulle de fanemig ha rullat sig i graven och ångrat sig att någonsin ha träffat sin partner som la grunden till eran familj.

Och vilka är poliser mm som kan komma och säga att man inte får behandla sina djur som man vill?. skit samma om de mår piss, svälter eller dör. Det är ägarens djur. Djur har ingen rätt i samhället. De har ingen talan!

De får inte bestämma över den smartare graden djur. i detta fall människan. och vi kommer fortsätta vara i toppen tills det kommer en smartare variant eller maskinerna tar över. för någon dag kommer de göra det. så är det bara.

Men låt de som äger djuren bestämma själva om djuren ska dö.
Om min katt hoppar upp på bordet så har jag rätt att slå den och säga NEJ! att den inte får vara där.
om jag känner mig skutglad har jag rätt att skuta mitt djur om jag inte längre vill ha det.
Men jag har inte rätt att plåga det trots att det är mitt?
 
Tänk om jag gör ett expriment?.

Skit samma. Jag gillar egentligen inte folk som plågar sina djur. det är cepe. men jag säger bara att det är ägaren som bestämmer. inte någon idiotisk orginasiton som ska komma och säga att djur inte "mår bra" av att födas upp på ett slakeri för att sedan dö... Dra nått gammalt över er.

Vi ska äta dem till de äter oss.

/out.

Kommentarer
Postat av: thereselo

Man kan säga att dina föräldrar äger dig tills du är 18 år gammal, dom har allt ansvar för dig. Kan dom då skjuta dig när dom känner sig lite skjutglada?

2008-04-22 @ 01:19:57
URL: http://thereselo.blogg.se
Postat av: thereselo

det är nästan ännu värre att gå på djuren med tanke på att dom är hjälplösa. Hur mycket dom än skulle vilja kunna säga åt dig att sluta eller spreta imot så kommer dom aldrig ha en chans. Människor däremot får en ärlig chans till att försvara sig.

2008-04-22 @ 01:43:20
URL: http://thereselo.blogg.se
Postat av: Sabrina

Man äger inte rätten över någons själ bara för att man står som ägare på ett papper.
Dessutom, är människan verkligen det smartaste djuret med tanke på att vi håller på och förgör oss själva?
Nä, du borde nog börja använda din hjärna lite oftare.

2008-04-29 @ 02:00:17
URL: http://ssaabbii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0